aaaaaChaos a s tím související zbytečné utrácení velkého množství peněz tam, kde to není nutné. Tak se v minulých letech často budovaly cyklostezky a cyklotrasy v Praze. To už by se nemělo stávat. Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek totiž nechal odborníky zpracovat plán s jasnými pravidly pro systematickou a logickou podporu rozvoje cyklistiky na území metropole.

„Mým požadavkem i cílem je, aby se opatření pro cyklistiku stala nedílnou součástí přípravy každého dopravního projektu, rekonstrukce či investice, a to na všech úrovních,“ vysvětlil Petr Dolínek. „Doposud se totiž řada věcí řešila spíše ad hoc a nesystémově. Výsledkem je, že někde potřebné cykloopatření chybí, jinde se naopak uskutečnilo, ale vynaložené náklady neodpovídají užitku,“ dodal.

Práce na vytvoření manuálu pro všechny zainteresované organizace finišují. Z něj bude jasné, jakým způsobem cykloopatření do všech projektů zakomponovat. „Další projekty pro rozvoj cyklistiky se musí uskutečnit již pouze tak, aby cyklistům pomohly, organicky se začlenily do dopravního komplexu Prahy a peníze se na ně čerpaly hospodárně,“ upozornil Petr Dolínek.

Podle průzkumu z roku 2012 je v Praze zhruba 118 tisíc cyklistů, kteří kolo pravidelně využívají jako dopravní prostředek. Celkově využívá kolo nejméně jednou měsíčně 333 tisíc cyklistů. Celkový počet cyklistů se přitom v porovnání s rokem 2010 zdvojnásobil.

V Praze je v současné době na 150 kilometrů cyklotras, které často navazují na středočeské cyklostezky.

Každoročně investuje hlavní město do cyklostezek a tras desítky milionů korun. Od roku 2005 je to již téměř půlmiliardy. Letos se počítá s dalšími 65 miliony.